Vårt innemiljø i Hundremeterskogen

Et lyst, ryddig og trivelig miljø preger vår hverdag:) Barnehagen har himlet taket med støydempende plater og har et ventilasjonsanlegg som er med på å gi barn og voksne et behagelig innemiljø. Store vindusflater gjør det lyst og trivelig, med vindu i egnet høyde for barna kan de ha fritt utsyn til skogen vår og et rådyr i ny og ne:)

Kjøkken brukes daglig av barn og voksne, her forberedes vårt "smøremåltid",  det vil si at brød og pålegg settes på bordene og barna smører sin egen mat. Dette måltidet er utgangspunkt for gode samtaler og mye sosial kompetanse, vi hjelper hverandre, øver på å sende, smøre og helle. Barna er selv med på å rydde av etter måltidet.

På badet er det stell og håndvask som har hovedfokus!
- mye moro rundt vasken og lek med vann . . . . .:)

Flere oppholdsrom gjør at vi kan legge til rette for de ulike aldere og deres behov for lek, utfordringer, trygghet og omsorg.